歡迎每位光臨的秘密客

同志是我們共同的身分,信仰是個人的追求,情慾是還割捨不掉的迷戀,成長是分享的目標。追求神、追求成長、追求真正的自由。-你若喜歡,歡迎分享--

首頁照片

首頁照片

星期三, 10月 25, 2006

United Christian Church Ad. 教會的真貌?



It's the God's church that welcomes all sinners and helps us be away from sin. It's sad to say some mention about some churches, which is true, that only welcome sinless, pure, decent, weathy people. In my opinion, I don't think those are the people that God wants most. After all, people are all siners in some ways, but still also loved by God as pure and decent individauls. It's nice to see an advertisment that represent a church in Juses's teaching. In the Bible, I think only the people in churches, who will make God sad and mad, are those who make God's house/church a den of robbers. (mark 11:17) Yet starting to comdemn or judge those churches which are manipulated with political force or hypocritical discrimination, we need to again introduce God's church to the people in the world first, A church of love and grace.



最近逛到一個同樣是同志基督徒的部落格,看到一些廣告,讓我心有感觸。也感謝自己的牧者也是如此的愛護著我。我並不是在像一個充滿同志教友的同光教會,但我確信我是在一個神同在並恩典滿滿的教會。我並不想挑戰教會牧者或是任何一個人對於同志議題的信仰,但我知道一個認識神並體驗過神恩典的人,絕對不會輕視仇視同志族群,畢竟我們都嚐過神的憐憫及恩典。每個人都有每個人的難處及軟弱,沒有誰比誰優越或是不及,任何一個痛楚都是經歷成長的一個因子。神容忍用困境來為我們開刀,並會用恩典來敷藥,疼痛難免,畢竟這是成長及治癒必經的過程。最喜歡的一句應許“我的恩典夠你用”,體驗過它或許就能了解基督教信仰及神的信實。

沒有留言: